headline photo

Exteme Games IPT 2011

Sunday, October 9, 2011

Assalamualaikum w.b.t 

Harini nak kongsi sikit pasal kejohanan x-treme yang akan berlansung pada 13-15 oct nih di Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin (PSMZA), Terengganu . Ni serba sedikit pasal games x-treme nih...

Click pic utuk ke laman rasmi PSMZA



Exteme Games IPT 2011

Exteme Games IPT 2011 merupakan kejohanan yang akan melibatkan penyertaan IPT di Malaysia. Akan berlangsung pada 13-15 Oktober 2011 di Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin Dungun Terengganu. Dengan kata semangat "Conquer Your Fear" akan memberi kekuatan dan keazaman setiap peserta terlibat untuk menjayakan kejohanan sukan lasak kali ini. Anjuran bersama PSMZA, MSP dan KPTM.


Skateboard


Papan luncur atau papan selaju (bahasa InggerisSkateboard) ialah sejenis papan yang memiliki empat roda dan digunakan untuk meluncurkan papan. Papan ini memiliki tenaga yang dipacu dengan menggunakan satu kaki sementara kaki sebelahnya di atas papan. Pengguna boleh juga berdiri di atasnya apabila papan ini meluncur ke bawah di atas permukaan yang curam dan dengan ini menggunakan graviti sebagai pemacu.



Wall Climbing



Memanjat dinding - dinding buatan yang dibina dengan genggaman tangan dan kakibiasanya digunakan untuk mendaki tertutup, tetapi kadang-kadang terletak di luar danAda yang pembinaan bata atau kayutetapi pada dinding yang paling modenbahan yang paling sering digunakan adalah papan multipleks tebal dengan lubang yang digerudi ke dalamnyaBaru-baru ini,pembuatan keluli dan aluminium juga telah digunakanTembok mungkin tempat untuk melampirkan tali belaytetapi juga boleh digunakan untuk mengamalkan membawa memanjat atau bouldering.
Setiap lubang mengandungi bahan khas yang dibentuk t-kacang untuk membenarkan mendaki modular berpendapat untuk diskrukan kedindingDengan dinding keluli atau aluminium yang diperbuat,pengikat industri kejuruteraan digunakan untuk mendapatkan memanjat memegang  permukaan papan multipleks memanjat dilindungi dengan produk yang bertekstur termasuk konkrit dan cat atau polyurethane yang sarat dengan pasirDalam tambahan kepada permukaan bertekstur dan tangan memegang,dinding boleh mengandungi struktur permukaan seperti indentions(incuts) dan protrusions (buncit bulges dikawasan), atau mengambil bentuk underhang terjualatau retak.
Beberapa genggaman ditubuhkan untuk meniru syarat-syarat batu luartermasuk beberapa yang terlalu besar dan boleh mempunyaigenggaman lain yang diperketatkan ke atas mereka.


Makluman Segera

Kepada pasukan yang menyertai Extreme Games 2011 boleh muat turun borang pendaftaran di sini.



0 comments:

Suka blog ni !